VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztahy mezi poskytovatelem a klientem.
Poskytovatelem služeb je:
Hana Řezníčková – Láska v hledáčku
IČO: 07867905
Sídlo: Skalička 37, 753 52 Skalička
E-mail: laskavhledacku@gmail.com
Tel.: +420 734 404 558
(dále jen „fotografka“ nebo „poskytovatel“).
Klientem je fyzická nebo právnická osoba, která si objednává fotografické služby poskytovatele (dále jen „klient“).
2. UZAVŘENÍ SMLOUVY
-
Smluvní vztah mezi klientem a fotografkou vzniká potvrzením objednávky ze strany fotografky (ústně, písemně, e-mailem či jiným prokazatelným způsobem).
-
Objednávka je závazná. Klient se zavazuje uvést pravdivé a úplné údaje potřebné pro její vyřízení.
-
Fotografka je oprávněna před realizací zakázky požadovat zálohu, která je nevratná, pokud klient zakázku zruší.
-
Smlouvy, které upravují jednotlivé podmínky odlišně od těchto VOP, mají před VOP přednost. V ostatních, smlouvou neřešených otázkách, se smluvní vztah řídí těmito VOP a příslušnými právními předpisy.
3. PŘEDMĚT PLNĚNÍ
-
Předmětem plnění je poskytnutí služby, která je specifikována v objednávce nebo smlouvě a prokazatelně potvrzená fotografkou.
-
Rozsah, místo, čas a specifikace zakázky jsou určeny dohodou obou stran.
-
Fotografka poskytuje fotografie v digitální formě, pokud není dohodnuto jinak (tisk, fotoalbum apod.).
-
Určení předmětu díla musí být jednoznačné. Neakceptováním platných podmínek nabídky fotografky, či jejich akceptování objednatelem s výhradou, nedochází k uzavření smlouvy. Veškeré dohody a předání požadavků či podkladů musí být potvrzeny písemnou formou, popř. potvrzeny e-mailem.
4. PRÁVA A POVINNOSTI STRAN
-
Fotografka (Hana Řezníčková – Láska v hledáčku) se zavazuje objednateli zhotovit a dodat objednanou zakázku v množství, kvalitě a lhůtě dohodnuté ve smlouvě, případně za podmínek stanovených v platné nabídce fotografky v den uzavření smlouvy.
-
V případě, že fotografka přijme objednávku, kterou není schopna sama zhotovit, je oprávněna za tímto účelem využít služeb třetích osob. V takovém případě nenese odpovědnost za okolnosti, které nemůže sama ovlivnit.
-
Případné požadavky objednatele na změnu smlouvy či zakázky, pokud jsou fotografkou akceptovány, přiměřeným způsobem prodlužují sjednanou dodací lhůtu a mohou ovlivnit cenu zakázky. Tyto změny musí být vždy potvrzeny písemně, a to minimálně prostřednictvím e-mailu.
-
Pokud po uzavření smlouvy nastanou okolnosti, které fotografka nemůže ovlivnit ani odvrátit a které jí dočasně či dlouhodobě brání ve splnění smluvních závazků, má fotografka právo přiměřeně prodloužit termín dodávky, nebo od smlouvy odstoupit. V těchto případech fotografka nenese odpovědnost za případné škody, které objednateli vzniknou.
-
Fotografka je oprávněna odmítnout jakoukoliv objednávku bez udání důvodu.
-
Objednatel je povinen poskytnout fotografce co nejpřesnější a pravdivé informace potřebné pro realizaci zakázky, a to ideálně písemně (e-mailem), případně dle požadavků fotografky. Tyto informace slouží k tomu, aby fotografka mohla poskytnout vhodné řešení, vytvořit přesnější cenovou kalkulaci a zajistit kvalitní plnění zakázky.
-
Po podpisu smlouvy nebo potvrzení objednávky ze strany fotografky je objednatel povinen uhradit zálohu v předem domluvené výši. V případě, že záloha nebude uhrazena, není fotografka povinna s realizací díla započít. Objednatel je povinen uhradit sjednanou cenu za dílo dodané fotografkou v souladu s podmínkami stanovenými ve smlouvě, jinak za podmínek uvedených v platné nabídce fotografky v den odsouhlasení objednávky.
5. ZÁRUKA KVALITY ZAKÁZKY, REKLAMACE
-
Fotografka dodá dílo nepoškozené a v kvalitě sjednané smlouvou nebo objednávkou. Nebyla-li kvalita určena, bude dílo zhotoveno v obvyklé kvalitě pro tento typ zakázky.
-
Dílo bude dodáno ve lhůtě uvedené ve smlouvě nebo odsouhlasené nabídce. Vlastnictví k dílu přechází na objednatele uhrazením ceny v plné výši, nebezpečí zkázy přechází dnem převzetí.
-
Objednatel není oprávněn požadovat předání díla před zaplacením ceny, pokud není dohodnuto jinak.
-
Fotografka neodpovídá za vady vzniklé nesprávnými podklady nebo pokyny objednatele, pokud na to upozornil.
-
Fotografka neodpovídá za vady vzniklé nevhodným či neodborným zacházením po předání díla.
-
Uplatnění vad díla musí být uplatněna písemnou (e-mailovou) formou s náležitým popisem a foto/video-dokumentací vady, neprodleně po jejich zjištění, nejdéle však do 7 dnů od předání díla fotografkou objednateli. Tato prekluzivní lhůta se nepoužije, pokud je objednatelem spotřebitel.
-
Reklamace se nevztahují na vizuální či funkční prvky díla zahrnuté v odsouhlaseném návrhu nebo jsou uměleckým záměrem fotografky.
-
Reklamace nelze uznat, pokud objednatel poskytl nekvalitní předlohu či podklady. Spotřebitelům se záruka řídí občanským zákoníkem.
6. AUTORSKÁ PRÁVA A LICENČNÍ PODMÍNKY
-
Dílo je výsledkem tvůrčí činnosti fotografky a je vyjádřeno v objektivně vnímatelné podobě, včetně podoby elektronické, trvale nebo dočasně, bez ohledu na rozsah, účel nebo význam, a tedy je autorským dílem ve smyslu autorského zákona č. 121/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
-
Výhradním vlastníkem práv je fotografka. Objednatel nesmí dílo dále distribuovat bez písemného souhlasu.
-
Výjimkou je užití díla pro osobní potřebu nebo výukové/ilustrační účely bez obchodního prospěchu.
-
Při zveřejnění díla je objednatel povinen uvést jméno autora.
-
Pokud smlouva řeší autorská a licenční práva, její ustanovení mají přednost před VOP.
7. DALŠÍ USTANOVENÍ
-
Fotografka nenese odpovědnost za ztrátu či poškození dat přenášených elektronicky.
-
Fotografka může odmítnout objednávku (a to i během realizace objednávky), pokud obsahuje materiály v rozporu s právními předpisy či morálkou (pornografie, násilí apod.).
-
Fotografka neodpovídá za porušení práv třetích osob v důsledku podkladů od objednatele. Objednatel nese za to plnou odpovědnost.
-
Fotografka může použít podklady objednatele pro zhotovení díla, kontrolu kvality a technické úpravy, nikoliv pro jiné účely.
8. DOKLADY, REKLAMACE A MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
-
Ustanovení tohoto článku se použijí pouze v případě, kdy je objednatelem spotřebitel ve smyslu občanského zákoníku – tato ustanovení mají případně přednost i před odchylnými ujednáními ve smlouvě. Spotřebitelem se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
-
Objednatel spotřebitel je oprávněn ve lhůtě 14ti dnů ode dne uzavření smlouvy bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy o dílo za předpokladu, že smlouva byla uzavřena distančním způsobem (tj. např. emailem, poštou apod.) nebo byla uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání. Pro účinnost tohoto odstoupení stačí, je-li odstoupení odesláno objednatelem spotřebitelem k rukám fotografky v poslední den této lhůty.
-
V případě řádného a včasného odstoupení je fotografka povinna vrátit objednateli spotřebiteli již zaplacené finanční prostředky (zálohu), což neplatí v případě, kdy objednatel spotřebitel udělil fotografce výslovný pokyn k tomu, aby s plněním smlouvy započal před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy. V takovém případě je fotografka oprávněna s odkazem na § 1834 občanského zákoníku ponechat si odpovídající část zálohy odpovídající ceně plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy.
-
Pro odstoupení lze použít vzorový formulář a e-mailem nebo poštou jej zaslat fotografce:
Adresát: Hana Řezníčková – Láska v hledáčku
Skalička 37, 753 52 Skalička
E-mail: laskavhledacku@gmail.com
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Já, níže podepsaný/á, tímto oznamuji, že odstupuji od smlouvy o poskytnutí těchto služeb:
……………………………………………………………
Datum objednání: …………………………………
Jméno a příjmení spotřebitele: …………………………………
Adresa spotřebitele: …………………………………
Specifikace služby:......................................................
Podpis spotřebitele: …………………………………
Datum: …………………………………
-
Objednatel spotřebitel bere na vědomí, že na jeho žádost je fotografka povinna vydat doklad o poskytnutí služby, přičemž doklad musí obsahovat datum poskytnutí služby.
-
V případě reklamace služby je fotografka povinna vydat písemné potvrzení, které obsahuje:
- datum, kdy objednatel spotřebitel uplatnil své právo
- podrobnosti o obsahu reklamace
- způsob vyřízení reklamace požadovaný objednatelem spotřebitelem
-
Komunikace mezi fotografkou a objednatelem spotřebitelem může probíhat prostřednictvím e-mailu, veřejné komunikační sítě nebo jiného komunikačního prostředku dohodnutého ve smlouvě či objednávce.
-
Vyřizování stížností a reklamací spotřebitelů zajišťuje fotografka prostřednictvím své elektronické adresy laskavhledacku@gmail.com. Informace o vyřízení stížnosti bude zaslána objednateli na jeho e-mailovou adresu.
9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
-
Uzavřením smlouvy objednatel současně potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, platnou cenovou nabídkou fotografky, včetně podmínek kvality díla a lhůt plnění, a tyto přijímá.
-
Fotografka si vyhrazuje právo pozastavit zhotovování díla po předchozím oznámení objednateli (při splnění podmínek stanovených smlouvou nebo zákonných podmínek), bez povinnosti uhradit jakékoliv vyrovnání a bez ztráty nároku na úhradu vzniklých škod v případě podstatného porušení smluvních povinností ze strany objednatele. Smluvní vztahy mezi objednatelem a fotografkou se řídí občanským zákoníkem a autorským zákonem.
-
Fotografka si vyhrazuje právo kdykoli tyto VOP změnit či doplnit v důsledku změn právních předpisů nebo jiných podstatných okolností, přičemž změna nabývá účinnosti ode dne jejího oznámení objednateli. Možnost změny VOP neplatí v případě, kdy je objednatelem spotřebitel.
-
V případě, že se některé ustanovení těchto VOP stane neplatným, zůstávají ostatní ustanovení platná a účinná. Tyto VOP fotografky nabývají platnosti a účinnosti dne 30. 8. 2025